Vuosia taaksepäin jotenkin puolivahingossa päädyin tekemään muutamalle yritykselle logoja. Sitten homma pikku hiljaa kiihtyi ja hoksasinkin tekeväni useampia logoja kuukaudessa ja olipa mukaan tullut tukku K-Market yrittäjiäkin.
Logo on yksi harvoista asioista, joka saattaa olla yrityksen mukana alusta loppuun saakka. Mielestäni hyvä logo on sellainen, että se miellyttää tilaajaa ja samalla kertoo myös mahdollisesti jotain yrityksen toimialasta. Yritänkin usein puhua asiakkaitani ympäri lisämään edes taglinen logon matkaan – välillä siinä onnistuenkin 😀
Esimerkiksi: Flatjoy – kumimattoja teollisuuteen
Pelkkä yrityksen nimi ei kertoisi mitään, mutta tagline avaa heti tilannetta mistä on kyse. Otetaan esimerkki vaikka autoteippauksesta, jonka näkee sadat kanssa autoilijat päivässä. Huomaatko puhun sinua jo etukäteen ympäri!
Myös logon kuva, jos mahdollista, pyritään aina rakentamaan siten, että se kertoisi jotain toimialasta. Tämä ei kuitenkaan ole läheskään niin usein mahdollista kuin taglinen käyttö, mutta sitä vaihtoehtoa kannattaa miettiä.